Transformeren vanuit stilstand
Commerciële ‘pijn’ is de sleutel tot transformatie. Echte verandering begint vaak vanuit een aanhoudend gevoel van pijn, onbehagen, frustratie. En dat zit verankerd in de dagelijkse commerciële worstelingen van ondernemers. De ervaring van stilstand, raakt dan niet alleen de zakelijke, maar ook de emotionele snaar.
Herken je één of meerdere van deze pijnen?
Worsteling met leiderschap
Balanceren tussen empathie en het stellen van eisen is een voorbeeld van zo’n paradox. Soms ben ik wellicht te begripvol, waardoor er te weinig voortgang is. Andere keren ben ik wellicht te streng, wat ten koste gaat van de teamdynamiek en motivatie.... Hoe vind ik de juiste balans?
Vastgelopen in patronen
We zitten vast in oude gedrags- en denkpatronen die vandaag geen antwoord meer bieden. De paradoxen die op ons afkomen, verlammen ons. Hoe kan ik een frisse wind brengen?
Salescompetenties
Het vinden, trainen, motiveren en aansturen van verkoopprofessionals is voor mij een uitdaging. Het is ontmoedigend om vast te stellen, dat ik de 'beste' verkoper blijf. Zou het niet beter zijn te verkopen, zonder verkopers?
Vastgelopen verkoopgesprekken
Teveel klantgesprekken eindigen in een impasse. We worden aan het lijntje gehouden met verzoeken om offertes die nergens toe leiden. En daarbij komt dat het ganse salesproces een black-box is. Hoe kan ik de sales performantie verbeteren?
Klantbegrip ontbreekt
We weten niet precies in welke mate klanten onze producten en diensten als onderscheidend ervaren. Deze onzekerheid maakt het moeilijk om ons te positioneren. We tasten in het duister, wat leidt tot prijsdruk zonder dat het meer verkoop oplevert. Hoe komen we hieruit?
Digitale teleurstelling
We investeren in digitale marketing en social selling, maar de verwachte toestroom van nieuwe klanten blijft uit. Het is ontmoedigend om te zien dat onze inspanningen niet leiden tot meetbare resultaten. Ik ben teleurgesteld.
Gebrek aan commercieel initiatief
Elke dag voelt als een strijd om het team te motiveren. Kansen glippen door onze vingers omdat er te weinig initiatief is. De frustratie groeit wanneer excuses de overhand nemen en proactiviteit ver te zoeken is. Hoe doorbreek ik dit?
Geen tijdelijke verlichting, maar blijvende verbetering
Er bestaat geen standaardoplossing die voor iedereen werkt. Elke organisatie heeft zijn eigen, unieke uitdagingen en behoeften die vragen om een op maat gemaakte en diepgaande benadering.
Wij geloven niet in oppervlakkige oplossingen zoals een paar dagen training, enkele workshops of wat consulting. Hoewel deze misschien snel tijdelijke verlichting bieden, pakken ze zelden de kern van de problemen aan en bieden ze geen duurzame vooruitgang.
Daarom kiezen wij voor een aanpak die niet vertrekt vanuit een standaardaanbod, maar vanuit jouw specifieke uitdagingen. We beginnen bij de bron: het identificeren en benoemen van de onderliggende oorzaken van jouw pijnpunten. Van daaruit ontwikkelen we samen een strategische route die past bij jouw visie en de unieke dynamiek van jouw organisatie.